Aanbevelingen

Mijn slaapproblemen zijn vooral stress gerelateerd en zijn begonnen bij mijn burnout. De eerste “snelle tips” zijn erg bruikbaar, praktisch en goed toe te passen. Ik heb daarbij prioriteit voor op tijd naar bed gaan opgepakt. Ik heb de sessie als erg positief ervaren. Ik kan hiermee structureel mijn slaap beïnvloeden en ik besef waar ik nu verder aan kan werken.

Maarten

Voor mij heeft de beter slapen sessie vooral opgeleverd dat ik mijn koffiegebruik flink heb geminderd. Ook meer ontspanning in mijn leven invoegen door meer te wandelen. Ook heb ik geleerd dat ik gek genoeg beter iets vroeger op kan staan, om zo meer slaapdruk op te bouwen. Ook goeie tips om niet te blijven malen. Berno geeft veel aan, maar je moet natuurlijk wel zelf dingen in je leven veranderen. Dat valt niet altijd mee. Ik zou deze sessie iedereen aanbevelen die slecht slaapt en geen slaapmedicatie wil gebruiken

Toine

Ik ben begonnen met mijn tv in de ban te doen. Ik merkte daardoor al meer gesprekken met mijn vrouw te hebben. Soms is het ook wel ontspannen om even naar de tv te kijken en lijk ik dan juist beter te slapen. Ik kwam erachter dat ik vooral een ochtendmens ben. Dus beter iets eerder naar bed en iets eerder opstaan. Soms kon ik mij druk maken over hoe dingen lopen. Ik heb daar goede tips voor gehad, met name om op een bepaalde manier oplossingsgericht te denken. Als dit dan lukt, dan geeft mij dat energie. Ook in een groep hiermee bezig te zijn is erg prettig. Dan besef je dat je niet de enige bent.

Anoniem